This is Thailand..

Äntligen tillbaka i Bangsean, dock inte så fint och lugnt som öarna som vi varit på, men billigt och mysigt att vara här! Detta är riktiga Thailand, och lååångt ifrån eco turism man kan komma, finns inte ett ända vykort att köpa här, samt finns inge någon solskyddsfaktor heller, hahaha..

Iaf tog jag Jonas på en liten moppetur idag och visade runt han lite..
Åkte först till ett tempel som ligger 10 min här ifrån, sen vidare til Bangsean Beach, en 7-8 km lång strand full med thailandare som vallfärdar hit på helgerna för att komma bort och sola & bada..

Ja vad kan man säga, Bangsean är verkligen riktiga Thailand, men ett par dagar här räcker, den får det bli några av öarna här i närheten!

Slänger upp lite bilder ifrån våran moppetripp!


Ett gigantiskt tempel som vi besökte här i Bangsean..


Otrolgit häftig upplevelse..


Stort & vackert..


Thailändare bara sover & sover..


Vill man ha en pepsi ifrån ett litet rullande kök får man alltid pepsi i en platspåse och massa is, gott men kallt..


Vi passerade en rikigt grisbil, hahahha..


Bangsean beach road, kryllar av thailändare som kommer hit varje helg och äter, festar, solar & badar..


Var 3-5m sitter någon försäljare och säljer mat eller iaf något och äta..


Här e det billigt vill jag lova, fisken till vänster kostar 60b, räkorna kostar 60-80b, i Phuket eller ute på några andra öarna med turister skulle det kosta mellan 3-400b för det, så då förstår ni hur billigt det är i Bangsean..

Kommentarer
Postat av: Världens bästa mamma

Håller fullständigt med dig.......här finns inte många falanger........det här är riktiga Thailand !!!

2010-01-03 @ 09:17:44
Postat av: Johanna

Hej Robert! Hoppas att du har det toppen där borta i paradiset. Själv laddar jag upp för min resa, planet lyfter till thailand på torsdag kväll ifrån sthlm. Men jag har ett riktigt stort problem. Har upptäckt att mitt efternamn stavas annorlunda i mitt pass än hur jag stavat det på flygbiljetten. I passet stavas jag svärd och själv stavar jag mitt namn swärdh. Alltså står det swärdh på biljetten. Har du några tips på vad jag ska göra? Har ringt flygbolaget men de kan inte ändra namnet :( kan jag chansa?

Mvh Johanna

2010-01-04 @ 11:49:19
Postat av: sandra

jag hade precis samma problem nu med mitt pass och biljetten. på mitt pass står det Olsson, men jag stavar själv med Ohlsson. vi ringde flygbolaget och fick köpa om biljetten/bokningsgpappret, men fick tillbaka priset för resan minus 850 kr. Så det är mitt tips till dig Johanna, ring ditt flygbolag så kan du få ett nytt bokningspapper :)

2010-01-05 @ 14:58:48
URL: http://sandraevelina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0