phuket & dödssjuk...

Igår kom vi till phuket och jag mådde inte alls bra, senare på kvällen fick läkare komma till mitt hotellrum där jag hade 39 graders feber och kramper, idag mår jag toppen, vet itne alls var det var..

nu ska vi iaf ut och åka lite wakeboard och så, hörs senare..

Koh lanta, inge vidare...

Antingen så hamnade vi på fel strand eller så förstår jag inte hur sååå många svenskar kan tycka om koh lanta.. Vi hamnade på long beach, helt ok hotell med pool, stranden var sådär, lite stenig och så. Men annars är det bara svenskar överallt och inte alls mysigt tyckte jag, vi skulle ha varit här 4 nätter, men stannade bara 1 natt, sen bestämmde vi oss för att dra till phuket, visst, phuket kanske inte är roligare, men det är mer fart här än koh lanta iaf...

Sen träffade vi 4 svenskar som vi kommer fira nyår med här idag...

Koh lanta...

Nu är i framme i koh lanta, känns väl sådär om jag ska vara ärlig, låångt ifrån stillsamhet och vackert som på koh ngai.. Men men, nu kankse det iaf blir lite fest, bor på Lanta new beach, rikigt trevligt och bra ställe, 1400b natten..

Hinner inte skriva mer, ska ut och checka läget!
men slänger upp lite bilder iaf..

sista bilden ifrån koh nagi, när vi väntar på speedboat!

Så, nuhar vi lämnat koh ngai för denna gång, men verkligen inte den sista gången!

Snart på koh lanta..

Ätnlgen framme på lanta new beach resort..

Våran bunge med AC, TV, varmvatten m.m. 1400b natten..

Våran pool, 5m ifrån stranden..

Stranden är inge vidare jämnfört med koh nagi, dock är det lågvatten nu!

Om 2 timmar...

Om mindre än 2 timmar går våran speedboat till koh lanta, ska bli roligt och skojj att komma till en nytt ställe nu, men samtidigt har vi haft det helt underbart lugnt och skönt här på koh ngai..

Nu blir det frukost och sen ska vi packa!

Hörs lite senare!

Såhär bor vi nu...

Svar till Håkan Eliasson

Håkan skrev:
Undra om ni varit på norra sidan av Koh lipe, har hört att det ska vara grymr fint dät också. Själv åker jag ner 30dec, bra med så mycker tips som möjligt, bra blogg

Svar..
Jag var på den norra delen av koh lipe, helt klart mycket mycket lugnare, men stranden var inte lika fin, mycket skräp på den samt det blåste hela tiden ifrån vattnet, så det var jobbigt och ligga där tyckte jag..

Såg kanske bara 1-2 par som låg på den stranden, finns inte så mycket och göra där än att bara läsa en bok, rätt lågnt till något och handla och äta, kanske 10 min eller så..

Men den sidan är helt klart värt och se...
Kolla min blogg så ser du bilder där ifrån, inlägger heter koh lipe by night..

Snorkel & dyk tripp..

Jag och jonas bestämde oss för att boka en sorkel och dyk tripp idag, 750b kostade det och vi skulle stanna på två ställen, en med snorkling & dykning, det andra stället var en grotta som vi behövde simma igenom 80m för att sedan komma ut i berget, as häftigt...

Nu blir det och ära middag med en svensk par som vi träffade på koh lipe, gott, e as hungrig...

Påväg till den stora båten som ska ta oss ut på öarna.. Härligt vatten..

Den lilla longtailbåten som tog oss till den större båten, cool bild och motor..

Den stora båten, vi var kanske 20 pers på turen..

Snyggo...

Ingången till grottan var minimal..

jag ska alltid spexa...

Morokot cave, cool grotta som sträcker sig 80 m genom berget, och sen som öppnar sig..

3½ min...

För första gången på 20 dagar som jag varit i Thailand har det varit regn, och det var ju inte speciellt mycket regn som kom, det regnade i 3½ min, sen blev det toppen väder igen!

Så att ha varit här i 20 dagar och bara fått 3½ min regn, det är rätt bra, har väl haft 1, max 2 dagar med moln, resten av dagarna har varit sååååå bra!!

Paradisets paradis ö..

Koh Ngai där vi är, är verkligen paradisets paradis ö. Idag gick vi på den 6 km långa och härliga stranden, och vi såg max 10-14 par som låg utspridda på stranden, sååååå härligt att kunna vara ensam på en vacker strand..

Nu ska vi på en snorkeltur på 2-3 timmar, tillbaka snart med lite bilder..

Den öde stranden vid koh Ngai.

Koh Nagi stranden..

Så öde och så vackert...

Faaaaan vad vältränad jag börjar bli, hahaha..

pajjas som jag e...

Bara skit, fattar inte varför ?

Nu ska jag vara ärlig.
Jag fattar inte hur 100.000 tals svenskar kan åka ner till Thailand och besöka Phuket, krabi, hua hin, pattya, koh samui m.m Ja listen på öar i Thailand som har blivit så förstörda av turister kan bli lång.. Samt att priserna på dom ställerna är långt ifrån vad riktiga Thailand är.

Jag har varit i Thailand snart 10 ggr och tyckt om koh samet, koh phangan, koh samui m.m. och sett hur förändringen på dom ställerna blivit dom senaste 5-6 åren. och fortsätter turisterna såhär så kommer Thailand vara helt åt helvete om ett par år, om jag får tro vad jag vill...

Men nu, efter att jag sett dom södra delarna av Thailand och dess öar så lovar jag att jag aldrig mer kommer besöka sådana skit platser igen, Detta är verkligen paradiset.. Och jag fattar inte hur folka kan betala 10.000 tusentals kronor för att åka till ett phuket som verkligen inte är Thailand.. Men det är vad jag tycker..

Aja. jag vill iaf rekomendera er att flyga eller ta er ner till Hat Yai, senare ut till Koh lipe, sen ta er upp och stanna på dom små öarna utanför koh lipe.

Nu har jag iaf fått skrivit av mig lite, och jag tycker att man verkligen ska besöka öarna här, lovar, du blir inte besviken!

Finns massa små öar som är värt att besöka..

Detta är på vårat hotell och på ön koh ngai..

Äntligen på Koh Ngai

Äntligen har vi kommit till vårat hotell på Koh Ngai efter 5-6 timmars resande, men det är det värt. Koh lipe var en paradis ö, men detta måste vara paradisets paradis ö.

Hotellet är verkligen såååå jävla bra, och vilken utsikt ifrån poolen, rummet och resturangen, svårt och beskriva, måste upplevas..

Slänger upp lite bilder, om 5 min bryts mitt internet...

Entren till vårat hotell, så vackert..

Vilket rum för 2300b, helt otroligt...

utsikten ifrån våran balkong..

utsiktet ifrån våran pool, sååååååååååå vackert..

Så var man ju bara tvungen att ta ett kort som bevisar att man e här, hahah..

Bye bye Koh lipe, nu till Koh Ngai

Idag kl 1000 lämnade vi ön koh lipe för att ta oss till en ö som heter koh Ngai.
Hade pratat med några svenskar om att den ön var super trevlig och lugn.. Så jag och jonas bestämde
oss för att boka en natt där..

Iaf så blev färjan till Koh ngai försenad med 1½ timme, som vanligt när det gäller thailand..
När vi väl åkte ifrån koh lipe så passerade vi några rikigt jäkla fina öar som jag verkligen kommer att
stanna på nästa gång jag kommer ner hit..

Slänger upp lite bilder, har inte så mycket bath kvar på min telefon, så jag hinner inte skriva mer..

Varin resort på koh lipe, kan jag verkligen rekomendera till er som ska hit..

bye bye koh lipe..

Alla ville sitta på soldäck, tur att man var först..

Koh Laoliang i bakgrunden, såg inte så mycket ut, men vilken jävla paradis ö, hade gärna velat stanna här, men synd, får bli nästa gång..

Såhär såg ön ut när man rundat den, såååååååå jävla fint, och inte mer än 4 personer på stranden, helt öde, men ändå några bungar.. Hit ska jag nästa gång..

Fastlandet i trang, här fick vi byta båt och vänta, tog 45 min innan våran båt som skulle ta oss vidare till koh ngai kom.. Den som väntar på något .......

Alla fick gå av båten och vänta..

Innan man kommer till koh ngai paserar man den kända ön Koh mook, stranden var fin, men mycket speedboats där..

Den lilla piren vid ön koh Ngai, äntligen framme efter 5 timmar ifrån koh lipe..

ifrån piren är det sedan longtail båt som gäller, tar 10-15 min till hotellet där vi ska bo..

www.kohlipethailand.com där finns massa info..

Pizza & glass

Ibland är det gott och inte äta thaimat hela tiden, så idag beställde vi in varsin pizza på resorten där vi bor, helt ok för att vara thailand, och avslutningsvis så blev det en glass med två kulor, haha.. GOTT!!

Nu ska jag gå för att fixa färja och boende tills imorgon, ses & hörs...

En hawaii..

gott med glass

Sista dagen...

Sista dagen på paradis ön koh lipe. Imorgon kl 0900 åker jag och jonas vidare till koh ngai. Ska bli spännande..
Har nu lagat 3 timmar på strandne insmord i hawaiian Tropic, hahaha.

Nu blri det en timmes vila, sen tillbaka till stranden och sola 4 timmar innan solen går ner..

See you!

Sååå härligt i vattnet, och så klart vatten..

Ända bilen på hela ön, och det är en soppbil som åker på stranden kl 0800 och tar upp skräp och soppor..

utsikten ifrån "mitt" träd är toppen..

Nästa paradis ö, Koh Ngai..

Nu är det bestämt, vi kommer lämna koh lipe imorgon kl 0900 för att sedan ta oss till koh ngai, det sägs vara en super liten ö, med bara två hotell, inget mer. Vad jag har hört så är den lugnare & vackrare än koh lipe. Men det vette faaan, svårt och slå koh lipe tror jag, men vi får se..

Ser inte så dumt ut..

Här kommer vi att bo, på Hill resort & spa, otroligt vackert..

Planerar nya öar + en sjuk resepolare..

Spyr, skiter och kissar, ja det är vad Jonas min resepolare just nu gör i våran lilla bungalow, så nu sitter jag på altanen och hör allt innefrån, jätte trevligt, hahaha. Tycker faktiskt lite synd om han...

Men men.. Sitter nu och kollar lite på vilka öar vi ska till efter Koh Lipe, blir kankse koh Ngai och sen koh lanta, sen phuket en dag för att sedan flyga upp till BKK..

Aja, vi får se, tar en dag i taget nu!

Karta och dator är toppen för att planera hur man ska åka..

Finns ca 4-6 öar som är rikigt trevliga och besöka innan vi flyger ifrån Phuket tillbaka till Bangkok, får se vilken/vilka det blir..

En blek och sjuk polare, hahahaa.. Rätt åt han, nu blir det att gå ut själv ikväll och äta, trevligt!

Vi har vårat ställe..

Vi har vårat egna place på koh lipe. Vi bor på Varin beacg resort, toppen och har bara 75m till stranden, sen brukar vi gå och lägga oss 300m  här ifrån, till höger typ.,.

Där är det knappt inga båtar, bättre sand, ja allt är toppen där, så där har vi hittat vårat egna sol ställe. In och ut ur skuggan blir det varannan timme, för det är sååååååå sjukt jävla varmt att man bara kan ligga 1-2 tmmar i solen, sen måste du bada och sitta i skuggan!

Vårat place på koh lipe.

Såhär underbart ser det ut på våran strand där vi ligger på dagarna i 43 graders värme..

Koh Lipe by Night...

Det är inte direkt något drag här på kvällarna på koh lipe. Lite synd, men men.. Så igår julafton blev det 5 öl, sen sängdags vid 24 typ...

Nu på morgonen har jag gårr runt hela ön och tittat lite, kan säga att Pattya beach är den bästa och den finaste iaf, tur att vi bor på den då...

Nä, nu ska jag ut och sola, bada & snorkla lite..

Hörs!

härlig solnedgång på stranden..

Ännu en solnedgångs bild..

Heter inte ön Koh Lipe ? eller vad är detta ?

Andra sidan av ön, lite blåsigare, och inte lika fin strand som där vi bor, men väldigt öde..

mysig men öde strand..

JULKORT ifrån paradis ön Koh Lipe..

Har man inte varit på Koh Lipe i Thailand så är det ett måste säger jag bara. Jag har besökt rätt många öar i Thailand, men detta tar verkligen priset, såååååååååå otroligt vackert, lugnt och skönt här. Sen ändå rätt liten så man kan gå mellan dom 3 stränderna som finns på ön..

Vill Önska alla vänner & bloggläsare GOD JUL igen, med lite nya julbilder ifrån ett 43 grader Koh Lipe, och jag överdriver inte och säger att det är så varmt att man knappt kan ligga 1-2 timmar i solen, den är det skuggan som gäller!

pöss!!

GOD JUL ifrån ett underbart koh lipe...

Vältränad jultomte, hahaha..

gryyym snorkling bara 50-75m ifrån stranden..

Sååååååååå jävl bra strand....

efter ett tag måste det bli skugga, såå varmt..

GOD JUL!!

Vill önska alla mina vänner & bloggläsare en rikigt GOD JUL!
Nu sitter jag på min altan till våran bungalow, och den har nyss fått lite julpyntning..

Julpyntning på hög nivå...

Tidig kväll, imorgon JULAFTON.

Svårt och förstå att det är sjuukt mycket snö hemma i sverige, samt att det är Julafton imorgon, själv så är jag i Thailand, i 34-36 graders värme och inte en gnutta avundsjuk på er i Sverige, har det rätt bra här..

Imorgon är det Julafton och det ska firas så gott det går och göra här i Thailand..

Nu blir det och kolla film på datorn..

GODNATT!!

Nu blir det och kolla film på datorn...

11 timmar senare, Koh Lipe..

11 timmar tog det dörr, till dörr, helt sjuukt lång tid, och ändå flög vi ifrån Bangkok ner till Hat yai, som är den närmaste flygplatsen til koh lipe, men men. Jag ska inte klaga, för detta är något helt enormt vacker, sååå jävla fiiint..

Slänger nu bara upp lite bilder, orkar inte skriva så mycker mer än att vi har det sjuukt bra.

KOH LIPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Speetboat ifrån Pakbara till koh lipe tog 85 pers, och hade 5x225hk motorer, helt sjuukt, haaha..

bara 20 pers kunde sitta ute på båten, tur att man var snabbt på..

Såååååååå härligt!

Koh toranto, eller något, en nationalpark innan koh lipe..

Koh taronta eller ngågot sådant..

sista 200m åker man longtailboat in till koh lipe.

Koh lipe, klart det bästa stället jag varit på i Thailand...

Koh lipe, pattya beach..

Koh lipe, härlig bild va ?

Ingången till våran resort, Virin resort heter det..

Våran AC bunge, helt ok boende för 1200b natten.. Helt klart värt det..

Såhär ser den ut inne..

Toan är väl det som kunde varit lite bättre, men men, här ska man ju bara pissa & skita ändå..

Framme i Pakbara

Nu efter 2 timmars bilresa ifrån Hat Yai är vi äntligen framme på piren vid Pakbara. Nu får vi vänta 1½ timme innan färjan går, och inte finns det mycket och göra här!

Så jag passar på och skriver ett nytt blogginlägg, och slänger upp 3 bilder..

Färjan tar ca 1½ timme till koh lipe, kommer direkt slänga upp fler bilder när vi kommit till stället där vi ska bo..

Framme vid Pakbara, betala 200b för nationalpark grej..

Inte mycket till hamn här inte...

Pakbara hamn, som alltid lite fiskebåtar...

Påväg till Koh Lipe

Kl 0400 kom taxin och hämtade mig och jonas. 0630 lyfte planet mot Hat Yai. Nu sitter vi i taxi till pakbara, det är hamnen vid koh lipe typ.

Resan ifrån flygplatsen till hamnen tar ca 2 timmar han chaffören, och som vanligt så blev man väl lurad på vad det kostade, men men..

Sitter iaf i en skumpande bil, svårt och sklriva...

Här är iaf lite bilder....

Påväg till flygplatsen kl 0420..

Väntar i bangkok vid gaten..

Innan vi klev ombord ppå planet..

en liten och tom ankomsthall i Hat Yai.

resan ifrån flygplatsen i Hat Yai till hamnen vid pakbara tar ca 2 timmar, kostade 1800b, blev vi lurade ? orkar inte åka "local buss" eller minibuss med andra, blev privat chafför nu...

Tillbaka i lägenhten, imorgon åker jag till Koh Lipe...

Tillbaka i lägenheten i Bangsean. Nyss ätit middag med päronen och Jonas, även betalt räkningar, roligt, haha.. Nu blir det och packa, för imorgon kl 0400 på morgonen så går taxin till flygplatsen, och sen flyger jag och jonas ner till Hat Yai, sen vidare till Koh Lipe som bara ligger 1 timme ifrån Langkawi.

Har bara hört otroligt bra saker om Koh Lipe och hur oerhört vackert det är! Så det är med spänning som jag ser fram imot det..

Imorgon kommer jag då blogga ifrån resan till Koh lipe, vi kommer vara där ca 1430 Thai tid..

Här kommer iaf lite bilder ifrån hemresan ifrån koh samet!

GODNATT!!

Sista bilden innan vi lämnade koh samet, men åter tillbaka här efter den 6:e jan tror jag...

Lämnar koh samet med en speedboat..

Mot fastlandet...

Tanka lite gas.

Thule lappland, made in Sweden, hahahaa.

I Bangsean där vi har lägenhet finns det ett stort köpcentrum med lite butiker, här e en sportbuktik. Roligt och se skor när man själv har jobbat med det en gång i tiden..

Mitt lilla kontor, två datanördar sitter på varsin dator och små fixar...

Bye bye Koh samet..

Idag kl 1400 lämnar vi koh samet för denna gång, och åker tillbaka till lägenheterna i Bangsean. För imorgon ska ajg och jonas upp 0430, vi ska nämligen ta taxi till flyget, för att sedan flyga ner till Hat yai, och vidare till koh lipe. Ska bli sjuukt spännande och se den ön, alla pratar om den bara, och hur underbar den är..

Igår var det stor avslutningsfest på PloyBar, otroligt mycket folk, aldrig sett så mycket folk tidigare, såå roligt!!

Bloggar mer när jag är framme i Bangsean..

Ploy Bar, bästa stället på koh samet..

Mina Thai polare står och blandar drinkar kväll efter kväll.

Galet mycket folk på Ploy igår, aldrig sett så mycket folk där, bra skit...

Våran 146 cm höga reception tjej var också ute igår, haha.

Mini string...

Varför är det alltid halvfeta ryskor i medelåldern som springer runt i mini-string och ålar sig som en säl i sanden, samt vattenbrynet, medans mannen står och ger order om hur frugan ska posera framför kameran, hahaha.

Varje dag här på koh samet så kommer det ca 2-3 par, där tanten har string och lägger sig i sanden och posar, så roligt och se när man själv är fotograf, hahahaa..

Innan jag tog denna bild så hade tjejen legat i sanden i över 35 min och hållt på och ålat sig som en säl, hahahaha.. Nu var det hennes tur att ta kort på gubben som par ett par tajta speedos..

Eftermiddag & 2 timmar massage

Nu är kl snart 1600 här på koh samet och det börjar bli lite svalare & solen är på väg ner. Skönt, eftersom det har varit sååå sjuukt varmt idag, nästan olidligt.. men men, synd och klaga..

Passade också på att ta två timmar massage under dagen, en timme fotmassage, sen en timme oljemassage, sååå skönt och så biligt, 600b för 2 timmar, ca 145 kr..

Nu blir det slappning fram till 18, sen ut och äta, sen lär det väl bli några chang.

SKÅL!

Fotmassage är sååå skönt..

En timmes fotmassage kostar ca 70 kr..

Sen efter fotmassagen, fick det bli en timmes oljemassage också..

Låg och sov medans mamma tog dessa bilder, Tack!

Varmaste dagen...

Idag är det nog den värmaste dagen hittils, ca 40<42 grader är det, och inte ett moln så långt ögat kan nå, sen blåser det inget heller, vilket gör att det är sjuuukt varmt och ligga och sola..

Men nu blir det en timmes vila, sen massage, sen sola två timmar innan solen går ner...

Godmorgon förresten, hur har ni det i Sverige ? kallt och mycket snö ?

Så sjuukt varmt, inte ett moln på himlen...

Att ligga i vattnet är ett måste när det är såhär varmt...

Faaan vad vältränad jag börjar bli, hahahaa...

Godmorgon..

Godmorgon, kl 0815 är nu klockan och så lugnt och skönt här..
Skrev ett jätte långt blogginlägg som sedan försvann, faaan också..

aja, slänger upp lite bilder nu iaf..

En kvälls bild typ, tog bilden igår kl 17 thai tid...

Mina Thai vänner som kör fireshow varje dag på koh samet, året runt, en gryyym show..

Våran Bungalow i bakgrunden, så mysigt på morgonen..

En tom strand på morgonen, så skönt...

Våran jätte goa frukost, haha..

Såååå jävla varmt..

Synd och klaga när man är i Thailand 5½ vecka, men idag är det så jävla sjukt varmt, började redan sola kl 09, men just nu går det inte och ligga i solen, brännande hett..

Iaf så har Jonas vaknat nu, bakis som faaaaan, han kom visst hem några timmar efter mig, som vanligt...

Har ätit lite lunch, snart dags och vila en timme innan jag avslutar 2 timmar i solen..

Hej hopp, gummi ......

Här ligger jag på dagarna...

såååå nice..

koh samet är skönt, mysigt och trevligt...

Alltid ipod med högtalare, så skönt och lyssna på musik samtidgt som att sola..

god lunch..

Koh samet & dunder förkyld

Godmorgon Sverige, nu sitter jag och nyss ätit frukost på härliga och varma koh samet. Dock e jag sjuukt dunder förkyld och är alldeles dåsig och snorig i skallen, kan kanske bero på bakfyllan också, eller ? hahaha..

Iaf slänger jag nu upp lite bilder på bloggen..

Såhär ser det ut när jag sitter och bloggar..

Speedboaten som tog oss till koh samet igen..

Sitter på speedboaten till koh samet.

Beachfrontbungalow som vi har....

Barndomsvännen Jonas har kommit ner...

Mina två Thaipolare, tillsammans med någon galen tjej ifrån Örebro, haha...

Tillbaka till Koh samet..

Nu är jag tillbaka på koh samet igen, men denna gång har jag med mig mamma, pappa & min vän Jonas. Här ska vi stanna i 3 nätter, sen blir den bangkok och ner till koh lipe som ligger vid malaysia.

Rikgit skönt och vara tillbaka på Samet igen, vädret är tipp topp, 35 grader typ och strålande sol, inget och klaga på typ... Båtresan till koh lipe ifrån Ban pie var sådär, sjukt höga vågor och en jobbig båttur på 20 min...

Slänger upp lite bilder...

Speedboat ifrån Ban Pie, 1000b för 4 pers..

Påväg till koh samet, kolla hur mamma ser ut, hahahhaa..

Stranden vid koh samet, underbar..

Våran bungalow, 1m ifårn stranden, sååå mysigt..

Jag & mamma vid våran bungalow..

En nöjd pappa på stranden...

Middag & buzz

Blev en kyckling pizza idag till middag, kan vara rätt gott att inte äta thai mat varje dag.. Efter middagen så spelade vi buzz på mitt PS2, skit skojj, som vanligt så kom jag på slutet och vann, haha.

imorgon ska jag upp 0530 Thai tid, då jag ska till Bangkok för att hämta min polare Jonas, ska bli skojj att han kommer ner 16 dagar.

GODNATT!!

Balkongen är klädd med blått ljus, riktigt snyggt på kvällen/natten..

Bara ringa 1112 så kommer pizzadilivery, bra skit..

Hela tjocka familjen spelar buzz efter middagen..

Godnatt, Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Synden straffar sig själv..

Va faaan behöver jag ha så bråttom när jag ska vara borta i 5½ vecka med att bli brun ? Brun kommer jag ändå bli under resan, inge snack om det! Nä, då är man så jävla dum att man redan dag 8-9 kör med Hawaiian Tropic och smetar in sig i någon jävla bög olja så man ska bli brunare och fräshare, men va faaan, det gör ju bara så huden kokar och sen fick jag små små blåsor på brösten och så, jävla piss!

E man så jävla fåfäng att man vill bli brun på 8-9 dagar? Idiotiskt när jag har 28 dagar kvar att vara här, men men. Man lär sig av misstagen, nu blir det inge solning på 2 dagar typ, får sola rygg och ansikte..

Lite brun har jag iaf blivit på 5 dagar jag solat..

bögigt, jag vet...

så jävla varmt...

Nu går det faaan inte och ligga mer än 2-3 timmar på stranden, såå himla varmt är det, och blåser gör det knappt inte heller fast man ligger vid stranden, jobbigt..

Nu blir det en timmes vila, sen ut och köra moppe och se sig lite för, sen massage och middag..

frukost..

Alltid gott med lite frukost på morgonen. Men idag kommer det blir varmt kan jag lova! Redan nu kl 0900 var det sjukt varmt på balkongen och solen brände redan på ryggen, jobbigt..

Mamma & pappa serverkar frukost på sin balkong..

Min härliga frukost...

Härlig middag..

Idag bjöd jag, mamma & pappa Stig och hans Thailändska fru på middag, hon tog oss till ett rikigt Thai hak där det bara var Thai på menyn. Såg inge vidare ut, men maten var sååååååå go.

Vi åt friterad fisk, stark tom yam koon soppa, fisk soppa, då menar jag fisk soppa, kykling, ja vi åt mellan 8-9 rätter, så gott och såååå billigt.. När notan kom in var den på 1150 bath, ca 230 kr, inkl 4 stora öl också.

Vad säger man ?

Nu blir det och kolla två filmer och kankse spela buzz med mamma & pappa på playstation 2, haha.
GODNATT!

Typ våra "gannar" nedanför våran grannes balkong..

Stig till vänster, min gammla chef till höger, mamma & pappa..

massa mat på bordet, då menar jag massa mat, alla åt av allt, så äter man i Thailand..

Detta är en rikigt fisk soppa, var den go? NEEEJ!, men var tvungen och smaka...

Notan på 1155b, bra gott & billigt..

Sol & bad...

Ännu mer sol & bad. Efter gjort lite ärenden på bank m.m Så åkte jag ner med min gamla chef som också köpt lägenhet där, drog ner till stranden och låg där i 2 timmar utan solskydd, svider lite nu, men men..

Snart ska vi göra en besiktning av lägenheterna här, får vi se hur det går..

Ibland kan det vara gott med något annat än Thai mat, denna meny kostade 22 kr..

Moppen ner till stranden..

gammla fetto chefen ligger och ser likblek ut, hahaa..

Godmorgon.

Godnatt Sverige, och Godmorgon Thailand..
Till frukost blev det en ägg macka med kaviar, så gott..

Idag ska jag till Bangkokbank, fixa med min bankbok, se hur mycket/lite pengar det finns på den, sen blir det stranden ett par timmar..

Hörs & ses senare med lite blogginlägg..

gott...

Tvätt & nyrakad..

Idag lämnade jag in en massa tvätt, kanske 2 par shorts, 7-8 boxer samt 5-6 t-shirts, allt kostade 40 bath, ca 9 kr och då så kom dom upp med allt packat, vikt och pressat, sååå billigt och så bra..

Sen idag så rakade jag mig för, första gången, har alltid annars kört med rakapparat, vilket gjort att det alltid blivit 1-2 mm, lite ovårdat sådär, men nu pajjade den och nu blev det lödder & hyvel, så nu är jag som en baby rumpa i ansiktet, känns lite konstigt eftersom det var 2 år sedan jag rakade mig, hahaha..

Aja, nu blir det iaf softning en timme, sen drar vi till tysken och ska äta, gott, billigt och bra...

Hörs!

billigt och bra, 9 kr för detta..

nyrakad i ansiktet för första gången på 2 år, haahaha..

Sol & bad, lunch för 8.50 kr..

Nu är jag nyss hemkommen ifrån stranden och fått ännu mer färg samt en goo lunch i mig för ca 8.50 kr.. Nu blir det 30 min vila, sen upp på taket och sola i 2 timmar igen..

Hur är det i sverige ? mycket snö ?

Straden blir bättre och bättre för varje år, ligger ca 2-3 min med moppe ifrån lägenheten.

skööönt med sol & värme, ca 33 gader idag...

lunch för 8.50 kr, sweet kyckling med ris, Mmmmmmmmmmmmmm.

God morgon...

God morgon, Sverige..
Kl e nu strax 0900 och jag har tagit ett morgon dop i poolen, ätit frukost och ska snart ner till stranden.
Tar moppen ner så åker man ner på 2-3 min..

Mer inlägg kommer under dagen..

Alltid lite små disigt på morgonen, men det brukar betyda att det blir varmt, det är redan 28 på morgonen, och kl e strax innan 0900.

Morgon dopp i poolen..

God frukost, nu blir det stranden..

Bye bye Koh samet..

Idag lämnade jag koh samet, men inte för denna gång, ska redan tillbaka dit om 3-4 dagar igen, då med min bästa vän jonas och mamma & pappa.

Men nu är jag tillbaka i lägenheten för att ta det lugnt i några dagar...

Lämnar koh samet bakom mig..

Min moppe, 125cc, går som en raket. kostar bara 8700 kr i Thailand, i sverige får du kankse ge 20-25, bra skit..

Nu ligger jag i min polares lägenhet då mamma & pappa har min när jag ändå bara e här 5-6 dagar på en hel månad..

Nyaste bilden på mig, rätt brun va ? bara solat 4 dagar, hahaha. Tagen för ca en timme sedan, kl 1900 Thai tid..

GODNATT

Koh samet och toppen väder..

Varit dålig på att uppdatera min blogg då internet på min bärbara och telefonen har strulat, men nu fungerar den toppen!

Sitter är på koh samet nu och vädret är toppen, inte ett moln på 5 dagar och det är ca 33-34 grader varm.. <kl e snart 1800 och solen är på väg ner. >Idag blir det lugnt, ska på en dykgrej imorgon..

See you, kommer nu skriva mer och slänga upp mer bilder också..

Såhär bor vi nu, enkelt med fungerande, 500 bath natten, bra skit..

Koh samet.

Thailand 34 grader & sol..

Landade för 7 timmar sedan i Thailand, och nu är jag i lägenheten och bloggar lite, har legat och solat idag, 34 grader och sol, sååå varm och skönt.

Nu blir det vila 2 timmar, sen ut och äta och dricka lite..

mer info och bilder kommer imorgon..

Arlanda.

Nu sitter jag på Arlanda och har tagit min första öl, sååå jäkla skönt!
Äntligen..

Kommer att skriva mer när jag landat i Bangkok.

Resans packning.

Incheckning..

Bira, laptop, bra skit....

Snart..

Nu är taxin beställd, nu blir det och hämta upp en kompis istan, sen vidare till Thailändska ambasaden för att sedan hämta upp våra visum, sen blir det och åka ut till Arlanda..

Kommer lite uppdatering ifrån Arlanda...

See you!

Visum som ska hämtas..

Lurad ?

Har man blivit lurad eller vad? hahaha.
Gjorde för skojj skull en sökning idag på http://www.destination.se/ och se vad en resa skulle kosta samma datum som jag åker, d.v.s idag den 8:e dec till den 15:e jan..

5998 kr T/r med Air China, HEEEEEEEEEEEEELT galet pris ju, faan vad bra...

Så nästa gång jag ska åka ska jag nog boka samma dag som jag vill åka, undrar om det lönar sig ?

Iaf har jag bokat min resa genom den bästa och mest service mindande resebyrån i Sverige, Jorden Resor..

Flygplansnörd!

Vet inte om dom flesta vet det, men jag har ju varit ute på Arldanda rätt mycket och fotat för lite små uppdrag, tidning, resebyrå m.m Det har gjort att jag blivit en liten "flyg" nörd, hahaa.

Nä, men det är alltid roligt och se "reggen" på vilket flyg man ska flyga med samt att se lite bilder på flygplanet. Och idag när jag flyger till Thailand så kommer vi flyga med Thaiairways och flyget har regg-nr HS-TGA. alltså den gamla flygplanet, fast det är ommålat. Tror jag flygit med det 3 ggr tidigare..

Såhär ser det iaf ut.

HS-TGA

www.flygradar.nu kan du se alla plan LIVE som flyger i europa..

Lite andra bilder som jag tagit..

Allt e klart...

Nu är allt klart för morgon dagens avresa till Thailand, men imorgon bitti blir det att hämta passen och så på ambasaden! Sen så....

Men gissar jag rätt så vaknar jag väl 0500 och inte kan sova längre, hahaa...

Packing m.m.

Äntligen hemma igen efter en hel dag på stan med ärenden m.m. så nu går tiden åt att packa och fixa allt inför morgonen.. Kl 0900 kommer taxin som ska ta mig in till Thailändska ambasaden för att hämta våra visum, sen åker jag direkt ut till Arlanda där jag möter upp mamma & pappa, samt två polare som också åker med!

Att...

Ringde nyss ner till Thailand och skulle beställa Taxi tills ons. Vi har en och samma kille som kommer och hämtar oss, år efter år, och kör oss i thailand när vi vill åka någon vart...

Men hur som helst så är det så svårt och prata med en Thailändare över telefon, det är som att prata med en dansk, man förstår bara var 14:e ord, hahaha..

Mr Sompol, vår egna chafför...

Måndag...

Måndag morgon, och denna dag blir en dag som kommr gå fort, idag händer mycket.. Nu på morgonen blir det tvätta & städa hemma, kl 09 ska jag vara hos min revisor och gå igenom lite saker innan jag åker. 1000 hämtar jag upp mamma för att åka till Jorden Resor och tacka dom för allt service vi har fått, efter det blir det lunch med mamma & pappa, sen hem och packa..

Senare på eftermiddagen ska jag möta up två polare som jag ska hämta nyckel ifrån, sedan ska jag lämna nyckel till en polare som ska ta hand om min post m.m.

Ja, arlsett fullt med andra ord...

Mina polare...

Faan vad bakis jag e, men men, ville bara säga det! Har egentligen inte tid och vara det, för jag har arlset full med saker som jag ska göra!

När jag landar i Bangkok den 9:e dec så ska jag möta upp Mikaela som jag träffade på en backpackingsida på internet. Vi kommer att resa tillsamans 2-3 veckor kanske, ska bli skit skojj och möta upp henne, sen den 19:e kommer min "bror" ner, Jonas.. Jonas har jag kännt i 25 år, uppväxt tillsammans i Kista..

Så nu blir det och fixa & dona innan Thailand..

Sköön hon e, Mikaela..

Jonas till Höger...

Vilka sällskapsspel ?

Vilka sällskapsspel ska man ta med dig till Thailand tycker du ? jag funderar på en kortlek och sen spelet Yatzu som jag e sååå gryym på, haaha..

Lörd, Sönd, Mån, sen Thailand...

Bara 3 dagar kvar, sen sitter jag på ett plan påväg till Thailand. Men innan dess ska det fixas rätt mycket här hemma, betala räkningar fakturor, lön, städa, tvätta, packa m.m.

Aja, synd och klaga...

Denna bild tog jag med mitt monster objektiv, Sigma 150-500mm. ¨
Planet är på ca 10.000 m höjd..

Kanske blir Langkawi istället...

Satt och kollade lite resplaner idag, och kom på att Maylaisia och langkawi inte låg så långt borta ifrån Koh Lipe som vi ska vara på 3-4 nätter. Så istället för att åka upp med färjan till Phi phi där jag varit 2 ggr så åker vi kankse till Langkawi. Langkawi ligger bara en timme ifrån koh lipe med färja.

Har du varit i Langkawi eller känner någon som varit där ? skriv gärna en kommentar och säg hur det är? Är så nyfiken!

Koh Lipe sägs vara otroligt vacker, men Langkawi sägs vara snäppet bättre, intressant!

Sista arbetsdagen innan Thailand..

Idag var den sista arbetsdagen innan resan till Thailand, är såå skönt nu och komma hem och verkligen bara ta det lugnt och stressa av lite, har varit sjuukt mycket dom senaste 1-2 månaderna... Full fart kan man säga..

Så idag blir det baar och ta det lugnt, kolla tv & film kanske....

Växlat och klart...

Nu är det växlat och klart. Dels förde jag över massa pengar till mitt Thailänska konto som jag har där nere, sen växlade jag också igår. Inte så bra kurs kankse, för 100 svenska kronor får man ca 455 Bath. När jag var nere för 1½ år sedan fick man 535, men men. Ska inte klaga...

för 40 bath, ca 10 kronor får man en bra lunch med sodavatten, så billigt är det!

Trevliga kommenterar

Det är extra roligt och skriva blogg tycker jag när man får sådana här kommentarer i sin blogg;

OJ VILKA LÅÅÅÅÅÅNGA INLÄGG DU SKRIVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FY FAN VA DIN BLOGG E TRADIG!!!! INTE KONSTIGT ATT INGEN SVARAR PÅ DINA INLÄGG PÅ BACKPACKING. DU ÄR SÅ HIMLA SORGLIG!!!!!!!!! JÄVLA CHARTERTURIST!!! MALLORCA PASSAR NOG DIG BÄTTRE. FY FÖR DENNA MENINGSLÖSA BLOGG.

Tror nog personen är lite avis att jag kommer vara i Thailand i 5½ månad... Eller vad tror du ?

Enligt IP nummret så är det nog en BITTER JÄVLA skåning som sitter på en COMHem anstlutning och är trött på livet bara för att han inte får ut och resa, hahahhahaha...

Tycker faktiskt det mer roligare och blogga, om min blogg stör någon som i detta fall. Sen verkar ju personen varit inne några ggr och skrivit såhär, HÄRLIGT, fortsätt, så får jag ännu mer besökare! HAHAHA.

Beach sounds

Hur skönt är det inte och lyssna på musik på dagen när du ligger på stranden, eller sitter i bungalown på kvällen och tar en bira ?

Iaf så köpte jag lite högtalare till min Ipod idag, rikgit jäkla bra ljud i högtalarna. så nu blir det och poppa musik ifrån min ipod...

Resans väg...

Lite planer finns det ju för min drygt 5 veckor långa resa i Thailand, Landar den 9:e Dec 0550. Sen blir det och dra ner till Lägenheten i Bangsean (ligger 1-1½ timme ifrån Flygplatsen). Sen blir det att vara där 4-6 dagar, bara slappa och äta gott..

Sen vidare mot koh samet, på koh samet möter jag upp Mamma, pappa & min polare Jonas.. Där stannar vi tills den 22:e dec, så vi flyger ner till Hat yai! Och vidare till Koh Lipe. På koh lipe blir det 4-5 dagar, sen tar vi färjan upp till Phi phi, men stannar nog 1-2 nätter på krabi. När vi är på Phi phi på blir det nyårsfest, sen lämnar vi phi phi mot phuket en natt, flyger tillbaka till Bangkok och lägenheten den 2:a jan..

Sen får jag se vad jag för som två sista veckorna..

Köpa Moppe...

Nu blir det och köpa en moppe i Thailand när vi kommer ner, Honda 125cc kostar ca 36.000 Bath, ca 8500-9000 svenska kronor, rätt billigt för en moppe/motorcykel som går i 120 blåst!

Bättre och ha sin egna moppe där nere, än att hyra än hela tiden, bara strul då!

Laga punktering som tar 40 min för dom kostar 35 kr, haahha..

VIP till Visum...

Idag när vi kom till Thailänska ambasaden så visade det sig att det skulle vara omöjligt och få visumet tills Tis nästa vecka, då Kungen i Thailand fyller år på Fre, och Ambasaden är stängd imorgon, fre & mån.

Men efter lite samtal med "vänner" som jag fick göra, så kom självaste Ambasadören fram och hjälpte oss, och lovade att fixa visum. Så på Tis kl 10.00 ska vi hämta dom, då är det direkt TAXI ut till arlanda sen, JIPI!!!

STORT TACK TILL MAM PÅ JORDEN RESOR!!!

Visum...

Idag blir det att fixa visum till Thaialnd, eftersom jag kommer vara där i 5½ vecka, eller 41 dagar.. När du reser till Thailand så får du bara 30 dagar visum , ska du stanna längre så måste du åka in till Thailänska amasaden och fixa allt, tar 2-3 dagar så får du papper sen...

Ändrade planer...

Snabba puckar nu! Skulle egentligen ha åkt till Thailand den 15:e dec, men idag bokade jag om och åker den 8:e dec istället, såååå jävla skönt, kommer då vara borta 5½ vecka i Thailand, wiiiiiiiiiie!

Så snart ligger man och solar och badar, inte mer än 6 dagar kvar!

81.6 kg..

Nyvaken, ny pissad & ny skiten, då är det dags och väga sig. Då visar vågen 81.6 kg. Då har jag 3.6 kg kvar. Jag startade den hårda dieten samt träningen för 7 dagar sedan och har gått ner 3.5 kg på 7 dagar...

Nu är det bara och fortsätta och köra på, bra kommer det och bli iaf...

Enligt BMI så är jag normalviktig, inte ett dugg fet, men lite fitt vill jag ändå vara...