Snälla, lite där, lite där & lite där tack!

Man ska vara helt ärlig, och det är jag nu...

Har ju blivit en del underkläder & glamour bilder genom åren. och visst ligger det mycket retuch bakom det, inge snack om saken, att ta bort leverfläckar, att jämna till huden, ta bort finnar, ärr, ja listan kan bli lång ang retucheringen.. Det är jag inte imot..

Men det jag är imot är att 7 av 10 modeller som väljer själv att göra underkläders & glamourbilder vill att man drar in mage, lår, midja, armar m.m. Och det är inte så lite ibland heller. Vissa modeller vill att man gör dom ifrån Stl 38 till 34 typ, helt jävla sjuukt är det..

Vill man som modell göra underkläders & glamourbilder så bör man väl vara nöjd med sin kropp innan man ställer sig framför kameran? eller ?

Visst kan man göra allt i Photoshop, men jag är verkligen imot dom modellerna som vill att man gör hela dom smala, sjuuukt är det, och jag vägrar göra den retuchen, och har fått höra en hel del att jag är oseriös, dålig fotograf m.m för att jag vägrar göra det..

Var stolt över den du är och den kropp du har! Är du inte nöjd över något, ge faan och ställ dig i bara trosor och BH då...

Så, nu har jag äntligen fått det sagt!


Linnea var ingen modell som ville bli smalare eller så, men jag visar på hennes bild hur många modeller vill att jag gör...

Skall dock tillläggas att jag kan dra in ett "fetväck" som ibland kan synas när modellen lutar sig år höger eller vänster för att få kroppen lite mer som ett S, men det är allt jag gör...




Kommentarer
Postat av: Tozil

måste säga att jag älskar spåret du är inne på med bloggen just nu :)

otroligt intressant läsning!

2010-01-31 @ 10:24:41
URL: http://tozil.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0