Får många brev...snuskiga brev..

På modellbilder.se där jag fortfarande är medlem på så får jag mellan 1-2 brev i veckan ifrån modeller som vill göra fotosessions med mig... Oftast är det unga tjejer som aldrig har fotat förut, men som nu vill testa på att vara modell.. Och det första jag brukar fråga är vad för bilder hon vill göra, och 9 av 10 vill nästan direkt göra underkläders bilder, varför ?  Jo, för att ska du få lite uppmarksamhet på sidan och få fler fotografer intresserad av dig som modell så är det att visa så mycket hud som möjligt på bilderna, så får du mer kontakter med fotografer..


Bilden har inget med texten och göra..

Exempel..
Vi kan kalla henne Frida!

Frida kontaktade mig för 2-3 år sedan på modellbilder.se och ville göra en underkläders session, eftersom hon hade sett mina tidigare sessioner och fått tips av en annan modell att jag var duktig och seriös.. Så vi pratade lite om vad för bilder hon ville göra, och hon ville helst göra underkläders bilder, samt bilder där hon bara stog i trosor och höll för brösten... Visst sa jag och förklarade lite hur hela sessionen skulle gå till...

Frida kom till Studion med sin kompis och vi fotade, bilderna blev skit bra och alla var nöjda! 2 dagar senare la vi upp bilderna på modellbilder.se och det tog inte mer än 30 min innan första mailet kom in till henne och frågan var ju självklart om hon ville göra en plåtning...

Jag hade varnat Frida om att verkligen nogrannt välja ut fotograferna och titta igenom deras bilder, samt ta referenser innan hon bokade in sig på någon fler plåtning...

Iaf fick frida som vi kallar henne, kanske 20-30 mail ang fotografering på under 2-3 dagar.. Varför fick hon det ? Jo, bara för att hon stog där och poserade i underkläder. Kan lova och garantera att hon aldrig skulle fått så mycket mail om hon kanske gjort en mode plåtning med kläder på...


Ju mer hud & naket du visar, desto mer mail och förfrågningar får man. Så tänkt på det!

Och nu det skrämmande om många mail som kom in..
Vi kan ta Några Exempel....

"Hej frida!
Jätte fina bilder på dig, du är väldigt vacker.

Jag heter Per är 33 år och är fotograf, jag skulle vara intresserad att foto dig i underkläder om du skulle vilja ?
Kanske även göra nakenbilder men där du inte visar något, vad tycker du om det ?

tyvärr så har jag inte fotat så mycket, så därför har jag inte så mycket bilder i min fortfolio.

Men du kan gärna maila eller ringa mig, så hopaps jag att vi snart kan ses..

Kram
Per
070-*******"

"Tja
Jag undrar om du skulle vara intresserad av att göra nakenbilder? bilderna ska säljas vidare och du får ca 1000 kr per bild, detta är 100% seriöst, så hör gärna av dig!

M.v.h
David"

"

"Hej Frida!
Mycket bra bilder på dig, du har en jätte vacker och fin kropp, ser mycket bra ut!
Undrar om du vill göra några plåtningar med mig, jag har stuido hemma och sammarbetar ibland med andra modeller & fotografer.

Ja tänkte att vi kanske skulle göra Nude Fine-art bilder tillsammans, vad tycker du om det ? Svartvita och jätte vackra bilder, om du är osäker på att stå naken, så ta gärna med en kompis.

Kolla mina bilder och säg vad du tycker, så kan vi väl boka in något?

Hör av dig!
Lennart"

Såhär såg några mail ut som frida fick skickat till sig.. Kanske inte så värst seriöst va ? Det och tillläggas också att många av dom mail som kom in så var det nästan alla som ville fota frida i underkläder, och göra sexiga bilder...
kanske 2-3 st fotografer som ville göra mode eller fasion bilder..

Så det gäller att tänka sig för vad för bilder man gör, och att man verkligen till 100% står för bilderna....



Kommentarer
Postat av: Mattias

Bra text och värt att uppmärksamma. Finns så många äckelfotografer där ute och deras mail är så genomskinliga. Tyvärr finns det modeller som faller för dessa mail, och det är ju oftast nybörjarna. Lätt att glömma att en bild på internet aldrig försvinner.

2010-01-29 @ 13:05:09
URL: http://photosbymattias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0