Bangkok, ett riktigt äventyr...

Detta inlägg skrev jag i Notepad efter att jag varit i Bkk, skrev det i en guppande minibuss, orkar inte renskriva det, haahhaa..


För några dagar sedan åkte jag upp till Bangkok för att möta min Thaikompis Fon, Fon betyder regn för dom som vill veta, haha. Fon lärde jag känna på koh samet, en tjej som bott i Sverige i 9 år och nu är på semester här, suuuper trevlig thai tjejj..

Iaf så åkte jag ifrån Bangsean där jag har lägenheten till Bangkok för 100b, det är ca 19 kr. Sjuukt billigt för den resan..

När jag väl komm upp sen efter 1½ timme så tog jag sedan en taximeter till kosand road, där alla backpackers sammalas i thailand, skojj och se hur den gatan såg ut, mycket mycket backpackers, och billigt var det inte, många backpackers som blir lurade där kan jag säga..

men men..


Efter att ha vilat i 45 min så var det tags och ta med sig Fon ut och besöka Bangkok. Först åkte vi till ett av det största och första tempelerna i Bangkok, det var sååå sjukt stort att det skulle behövas minst 8-10 timmar för att se allt. Vi var väl där 2½ timme, sen fick man nog av all trängsel, mest var det Thailändare där, inte så mycket
falanger, Falanger är ordet för turister i Thailand..

Efter Templet, som jag nu inte minns namnet på så åkte vi vidare till en marknad som bara är öppet på Lör & sön. Stort och sjukt mycket äfferer. Enligt vad Fon sa så är det här alla Thailändare köper saker och säljer sedan vidare på sina egna marknader. intressant var det iaf, och inte dyrt. Jag tittade på en Buddha som jag visste kostade ca 3400b på MBK, MBK är ett stort shopping center för oss turister. Men på marknaden som vi var på så kostade buddhan efter lite prutning 1100B, då kan ni förstå hur billigt det är på marknaden..

Och dom sålde ju allt, allt ifrån nagelsaxar, små kanin ungar, blommor till motorcyklar, haha, ja allt fanns där..

Efter att ha gått där 2-3 timmar så blev det lunch på lokalhaket, ett sunkigt ställe vid något plåtskjul vid vägen, men otroligt gott och väldigt billigt. Fon trodde aldrgi jag skulle våga sätta mig där och äta, men jag gillar verkligen och äta på sådana ställen!

Efter lunchen som blev sen så gick vi tillbaka til kosan road, tog ca 1½ timme, och vet inte hur mycket intressant vi såg på vägen tillbaka..


När vi väl var framme vid hotellet som hette Nana Inn så blev det fotmassage och vilande i 1½ timme, sen var det duscha och på nya äventyr..


Nu skulle vi åka och äta på ett lokalhak igen, denna gång blev det In Love, hahahaha, så passande när man är långt ifrån kär i henne som jag skulle äta med, hhahhaa... Iaf så låg resturangen vid floden i bangkok och det var sååå sjukt coolt och mysigt ställe. liveband spelar soft thai musik under hela kvällen, billigt och utsikten ifårn resturangen var helt otroligt.. In Love ska man besöka om man e här, av 150 gäster var det en turist, och det var jag, haha..


Efter att ha ätit ca 8 rätter och proppmätt i magen så var det dags och åka yttligre till en marknad, denna gång en nattmarknad som öppnar 22 och stänger 03, vette faan vet den hette heller, men det ska jag ta reda på... Lika dant här, bara massa thai, såg 2 falanger bara... Billigt och bra var det..

Köpte en vit sommarjacka för 380b, prutat och klart.. Sen blev det två skärp och några strumpor. Det mesta på marknader som finns runt omkring i Thailand är ju bara skit. och efter attt ha varit här så många ggr så tröttnar man på och shoppa..

Tillbaka i sängen ca 0130, somnade på 2 sek. Zzzzzzzzzzzzzz!


Det jag vill säga iaf att det är GULD värt och ha med sig någon som e Thailändare i Bangkok, dom hittar och kan visa en såå bra och mysiga ställen!

 
Var och tittade på Bangkoks största tempel, så stort som 20 fotbollsplanera, tar en held dag om du ska se allt..


Så stort och så häftigt, WOW!


Bara en liten del av kanske 300m handmålad vägg, såå häftigt och detaljrikedommen är enorm..


.....


Fon, min bästa Thaitjej kompis, såååå härlig och så trevligt! Hon föddes på en dag då det regnade, och fick namnet Fon, Fon betyder regn på Thai.. Fon har bott i Sverige i 9 år..


Munken kollade på när dom målade väggen..


Jag och Fon åt på ett rikigt Thaiställe..


Soppa med kött och nudlar, 7 kr, med ris 9 kr, sååååååååå gott!


mysigt ställe vi åt på sen på kvällen, In Love, hette det, hahaha Men långt ifrån kär, hahaha..


jag på resturangen In Love i Bangkok, så mysigt och bara Thailändare. Ett måste om du är i Bkk..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0