Bländare, slutare, ISO m.m.

För er som inte är så fotointresserade så är Bländare, slutare & ISO-tal kanske som nytt språk för er, men det är även lite jobbigt för mig som är lite erfaren innom fotografering...

För idag kl 1600 ska jag fota Hockey för första gången, och det ska bli sjuukt spännande!

Dock är det alltid lite nervöst och fota nya saker som man aldrig har fotat förut, eftersom varje fotojobb kräver olika inställningar på kameran. Men det är tur att Google finns iaf.

Så ni som vill veta så kommer jag köra med mitt 70-200mm objektiv och en bländare runt f2.8-4. Sen väljer jag och ha ISO runt 1000-1600, beroende lite på vad för slutartid jag kommer få. Detta ska vara en bra grund enligt Micke som fotat hockey i 8 år, Tack Micke!

Så lite senare i eftermiddag så kommer ni få se resultatet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0