Koh Si Chang

Igår var vi på en ö utanför Bangsean som heter Koh Si Chang. En ö där det knappt finns några turister, eller Falanger som det kallas här i Thailand..

Resan till hamnsen i Rirascha tog ca 15 min, sen väntande en 45 min lång/kort båtresa över till ön..
Väl över på ön så tar man en tuk tuk 5-10 min bort till en strand, där ligger man och myser och dyker i det kristallklara och blåa vattnet, äter lunch där för 6-8 kr....

Men jag har sett finare öar än Koh Si Chang, men nära och bra för en dagstur.


Piren vid Sirascha där båtarna går..


Tanten under parasollet är rädd för solen, 40B kostade resan, ca 20 kr..


Mot ön möttes vi av detta..


Piren på Sirascha..


En braant uppbörsbacke..


Stranden som vi låg på..


Helt ok strand, men finare har man sett...


Ris med kyckling åt mamma, gott och billigt, 6 kr..


Pappa åt ris med bläckfisk..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0