82.9 kg

Idag vägde jag mig igen. Nu står vågen på 82.9 kg, alltså minus 5.4 kg på 7 dagar... Många säger att det inte är bra och gå ner så mycket på så kort tid, men jag följer bara Cambridge metoden som är vetenskapligt bevisad att man går ner i vikgt! Och, dom 2-4 första kg är vätska, därför dricker jag minst 3-4l vatten om dagen!

Jag undrade vad det är jag går ner, i vätska eller fett, då fick jag detta svar ifrån Cambrigde läkaren:
"De första 2-4 kilona är vatten men när du kommer in i ketosfasen (man kommer in i ketos dag 3-4 under renkur) så börjar fettförbränningen. Man kan inte säga exakt hur mycket av det du gått ner är vatten, det beror lite på hur mycket vatten din kropp binder."

Iaf så kommer jag köra i 3 faser, Fas 1 blir att gå ner till min målvikt, 76-77kg. Efter att den är nått så blir det Fas 2, då ska jag sakta men säkert börja äta ett vanligt mål om dagen, i tallriksmodellen, och fortsätta ta kankse en soppa på morgonen om jag känner mig hungrik eller så..

Fas 3 blir att äta rikigt mat både till frukos, lunch och middag, samt träning då 2-3 ggr i veckan!

Det gäller att bita i och verkligen försöka, och det gör jag nu!


Kommentarer
Postat av: MiaMaria

Duktig du är!

2009-05-23 @ 16:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0