Brev ifrån "snacks" företaget..
Idag fick jag ett mail ifrån företaget. (Det ska tillläggas att det var jag som mailade dom och frågade varför jag inte hade fått något svar firån dom..)
Stockholm 2009-03-04
Hej Robert,
Vi beklagar verkligen att du satte ett främmande föremål som fanns i en av våra produkter i halsen, det måste ha varit mycket obehagligt. Vilken otrolig tur att du inte skadade dig! Främmande föremål ska absolut inte finnas bland våra produkter och vi ser allvarligt på det inträffade. Produktsäkerheten är högt prioriterat på företaget och vi ställer höga krav på våra leverantörer gällande kvalitet och produktsäkerhet för att säkerställa att ingen någonsin skadas av att konsumera våra produkter.
Anledningen till att svaret har dröjt är att vi har väntat på svar från leverantören i Holland som paketerar produkten. Det var en kartongbit i påsen samt flera små mjuka plastbitar, och anledningen till att de råkat hamna i påsen med Mexicanos har de ännu inte kunnat ge någon förklaring till. Vi har inte hittat något liknande i någon annan påse av samma batch. En förklaring kan vara att bitarna har lossnat då man öppnat kartongen som produkten ursprungligen förvarats i, och att de sedan har följt med mexicanoschipsen in i paketeringsmaskinen. Vår leverantör är nu i vilket fall fullt medvetna om problemet, och vi kräver att de ska sätta in åtgärder för att säkerställa att det inte upprepas.
Vi är mycket tacksamma för att du kontaktade oss och meddelade oss vad som skett, och som kompensation för din obehagliga upplevelse bifogar vi här 6 st värdecheckar som kan användas till att köpa Exotic Snacks produkter alternativt andra produkter ur vårt breda snacks/choklad- och konfektyrsortiment, som kompensation. Våra produkter hittar du på vår hemsida http://www.nilssonsgott.se/.
Vi önskar dig en härlig vår,
Med vänliga hälsningar
Maria Herentz Anna Lind
Kvalitetsansvarig Produktchef
Nilssons Gott AB
"Värdecheckar" va är det för bluff...Nä, vi skriver ihop något bra i Thailand, som vi till media.