Färdig glamourbild på 5 min..

Tänkte först visa i en video hur jag på under 5 min retucherar / redigerar en bild till en färdig glamourbild.. Fotar du i RAW är det inte alls svårt, gör du det inte så börja med det!

Jag kommer snart också att göra en mer detaljerad beskrivning om hur max gör, men denna video får räcka så länge tills jag har tid och sätta mig ner och skriva, men man ser lite i videon vilka spakar jag drar i och så..

Men att fota RAW och sen fixa bilden i Lightroom är ett mycket mycket bra tips...





Föjlande värden hade jag i Lightroom:
Temp +7595
Tint: -21

Brightness +39
Constrast +2

Hue / Red + 17
Hue / Orange +14

Sharpening:
Amout: 25
Redius: 1,0
Detail: 25
Masking 0

Color 25

Lens Correction
Amout: -95
Midpoint:  43

Post-Crop
Amout: +2
Midpoint: 58
Roundness: 0
Feather: 0

Sen in med skiten i Photoshop, ta bort födelsemärken och lite annat fix & trix, så har du en Glamourbild på under 5 min..

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tjena !



Vill bara berömma dig för din grymma blogg..

Testade detta i lightroom fast jag har en färg på bilden i LR och sen när jag sparar verket så e den mycket "blåare" fattar du vad jag menar ? Vad gör jag för fel ?? Mvh Patrik

2009-06-17 @ 20:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0