Till Björn..

Fråga:

Tackar för en intressant blogg! Fototipsen ligger på helt rätt nivå för mig. En fråga bara, hur triggar du blixtarna? på bilden ovan ser det ut som du kör med kabel. Kör du den rätt in i kameran eller kör du trådlöst någon bit? Och vad kör du för blixtar utomhus. Har du batteripack till dina studioblixtar eller kör du någon hot-shoe variant där?

Svar:

Jag triggar mina blixtar med sync-kabel direkt ifrån kameran till ena blixten..
Uthomhus har jag ett bilbatteri, och en omvandlare, fungerar toppen och är ett billigt alltenativ, ca 950 kr kostade allt, jämnfört med portabla blixtar och aggrigant för över 6000 kr...

Såhär kan det se ut när jag fotar ute...


Kommentarer
Postat av: Tony Westman

Hur många blixtar klarar du på en laddning av batteriet?



Kör du två blixtar?



Passar på att tacka för dina tips etc som ligger på en nivå som passar mig bra!

2009-07-03 @ 10:01:25
URL: http://www.bildekor.se
Postat av: MarcuS

Jäkla smart lösning =)

Vad är de för spec. på din omvandlare?



// MarcuS



2009-07-03 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0