Min bild i nya nummret av MOORE

Gå och köp den, eller så skiter du i det. Det är en Sveriges snyggaste singeltjejer nu i tidningen MOORE, men jag hittade faaaan inga snygga tjejer i den, pinsamt och se vissa tjejer och deras bilden i tidningen. Bläääääää.. Men ett gamalt ex var med såg jag.., hahahha...

Men men.. Jag och Jaquline gjorde denna bild på 20 min, redigerade bilden på 5 min, eftersom vi hade en sjukt tajt deadline, men med kom den iaf, skojj för henne, för mig är den väl inte den bästa bilden jag tagit, men men...


49.50 kr kostar den, max 10 snygga tjejer, vilken besvikelse..


Sidan 51 ser ni min bild på..


Här e bilden, inget och hurra för direkt... Har gjorde betydligt bättre bilder med Jaquline..


Bilden togs med en blixt i en liten 50x50 softbox...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej..!



Ska börja med att säga att jag nu har suttit i över 3 timmar och läst din blogg... satan vad mycket intressant läsning..Själv ska jag till och lära mig fota och jag vill göra på rätt sätt från början, har sett en del mycket dåliga sessioner på modellbilder.se.. och nåt sånt vill jag inte åstakomma.. jag har nyligen köpt mig en Nikon D40X 10.2 Mpixel, ett kitobjektiv 18-55mm samt jag var iväg på Mediamarkt o köpte ett 55-200mm objektiv åxå.. tror att det kamerahuset jag har räcker ett bra tag för mig..



Jag har för avsikt att fota modeller, och jag vet att det är mycket att tänka på och självklart ha bra idéer för att få en bra bild...



Det jag måste göra just nu är att skaffa mig en "Portfölj" med bra bilder som jag kan greja med och visa upp för andra.. på så sätt får man både erfarenhet samt kontakt med modeller osv osv..



Jag är mycket för att fota ute och tror jag ska börja med det.. jag har LightRoom 2.2.. Photoshop har jag ingen aning om hur man använder, det är nog svårt som faan antar jag .. men jag har ett annat program som jag kan utan och innan som man kan retuschera i ..



Vet inte hur jag ska komma i kontakt med modeller som vill ställa upp..



Har du några matnyttiga tips till mig som nybörjare.. ??



Jag har för avsikt åxå att inom kort fixa till nån lite studio här hemma.. köpa in lite ljus och bakgrunder och sånt.. kan ju vara bra att ha lite modeller först så man får nån användning av grejerna..



// Daniel

2009-07-07 @ 01:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0