En sammanfattning av resan i Thailand 08/09

En liten sammanfattning av resan i Thailand..


Landar i bkk den 12:e jan. Åker då direkt ner till Bangsean där vi har köpt lägenhet, bor första 4 dagarna på hotell i bangsean medans dom sista små grejerna fixas i lägenheten! Under dom 4 dagarna som vi är i Bangsean så åker vi runt och tittar och köper möbler till lägenheten. Soffa, kök, tv, ja allt man kan tänka sig till en lägenhet..


Möte med cheferna för bygget..


Jag fick välja soffa, bra skit..

Den 19:e dec kommer min bästa tjejkompis Maja ner och hälsar på, den 20:e dec åker vi
ner till koh Samet och stannar där 4 nätter, otroligt härlig och lugn ö. blir lite festande
på koh Samet, men änven lugn och ro. Bor på TonSak resort.


Stranden på koh Samet


Beach front bunge som vi bodde i..

Den 24:e Dec återvänder vi till Bangsean och firar Jul där tillsammans med min gamla chef och hans familj.

25:e Dec åker jag och Maja till Bkk för att sedan åka vidare till Koh Samui & Koh Phangan. Medans vi är på Koh Samui så kommer alla möbler till lägenheten i Bangsean..Det blir två nätter på Koh Samui, och Green Hotel. Blir en hel del festande på Viking Bar och massa nya människor som vi lärde känna.


blev mycket sprit på VikingBar.

Efter två dagar tar vi båten till Koh Phangan, det var den ända dagen på hela resan som det regnade, iof regnade det bara 4 timmar, sen blev det molnigt..Tanken var att stanna på Koh Phangan i 4 nätter, men vädret var inge vidare, så vi åkte redan tillbaka till Bangsean efter en natt..


Rikigt jävla bra Boende på koh Phangan.

Väl tillbaka i Bangsean den 29:e Dec så blir det Sol & Bad här, fixa lite med lägenheten, åka på Tiger Zoo m..m


snygoo

Nyår firas här i Bangsean med 35 andra svenskar som vi är bekanta med på något sett, blir en rätt lugn kväll
eftersom dagen efter så ska jag och Maja åka upp till Bkk för att shoppa.


Den 2:a Jan 2009 åker Maja tillbaka till Sverige och jag tillbaka till Bangsean.


Jag och min chefs bror, Jajje bestämmer oss för att den 3:e Jan åka till Koh Samet igen för att festa
och sola. Blir nog den bästa tiden på denna resa, träffar mycket nya människor, festar mycekt och gör en ny tatuering
på Koh Samet.


Några nya vänner..


Vårat lilla med softa boende på koh Samet..

Tillbaka i Bangsean och lägenheten igen den 7:e. Nu blir det mest att fixa lite innan vi ska hem, och att
passa på och sola dom få dagarna som är kvar. Och igår blev allt klart med lägenheten, alla papper och sånt skit.

Så en sammanfattning av denna resa är att det har hänt väldigt mycket, fått mycket gjort, sammtidigt som
jag också festat och solat mycket, detta är nog min bästa resa hittils i Thailand.


Men en resa i Mars är redan inplanerad, då blir det en 10 dagarns lång golf semester.


Ska nu fixa lite skit innan vi börjar röra oss upp mot Bkk, kommer att uppdetera bloggen någon gång till
innan jag åker hem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0