Viktigt att ha raka linjer..

Många kankse inte tänker på det när man fotar, men ja tycker det är sjukt vikigt att ha raka linjer bakom modellen på ett kort, det gäller väl inte bara modellfoto, utan all fotografi nästan..

Det jag menar med raka linjer är exempelvis en horisont som lutar, gräsmatta, himmel m.m. Kanske lite svårt och beskriva, men här slänger jag upp två bilder så ni ser vad jag menar!

P.s.
Ibland fotar jag medveten snett med kameran, för att få modellens pose att se anolunda ut, sedan "rätar" man upp bilden i Photoshop, som nedan..


Före & efterbild med retuch och att "räta" ut till rak linje..


Före & efter bild..

Kommentarer
Postat av: Annelie

inte tänkt på de innan, men nu såg man verkligen skillnad!=)

2009-04-20 @ 07:31:28
URL: http://dramaatic.blogg.se/
Postat av: Sarah Norrtälje

Båbbert! JAg behöver en snab kurs i photoshop, seriöst, nu har jag fotat massa fint på Gotland men varenda bild är sned liksom. Vad tror du om det?? BTW detta inlägg behöver du ju inte publicera såklart :D öläser din blogg med jämna mellanrum, skoj!



Kram sArah Norrtälje

2009-04-20 @ 13:05:00
Postat av: Marina

Jätte fina kort (:

2009-04-20 @ 13:06:35
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0