Vill du bli modell ? välj rätt fotograf....

Har sett på modellbilder.se att det finns många modeller som gör sin första fotosession med fotografer som inte alls är något vidare, vissa fotografer har knappt inga bilder i sin portfolio, och bilderna är inge vidare när dom sedan kommer upp på webben!

Så mitt tips till en person som vill bli modell och som knappt inte gjort några jobb innan är att välj ut en duktig och seriös fotograf ifrån början, ta inte första och bästa erbjudandet bara för att du vill ha snygga bilder på dig själv..

välj noga ut en bra fotograf som har plåtat många, och som har många bra bilder, visst kan det vara svårt som nybörjare att få en erfaren fotograf att vilja plåta en, men om det är svårt så skulle jag då häldre betala en fotograf för att göra en session med 10-15 bilder, men som håller riktigt bra klass..

Det är så lätt att halka in och göra skit bilder direkt, och då blir du inte lika respekterad på modellbilder.se eller vad man ska säga... Men gör du bilder med klass direkt så blir det lättare och få jobba med duktigare & mer seriösa fotografer direkt...

Sett så många modeller och fotografer som kallar sig det ena efter det andra, men ärligt talat så SUGER många fotografer på modellbilder.se fast dom gjort 20-40 plåtningar, ibland undrar man...

listan på dom kan bli lång, men det är inget jag tänker publicera eller säga..

SÅ TÄNK VERKLIGEN PÅ VILKEN/VILKA FOTOGRAFER DU JOBBAR MED!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

du är inte intreserad av att fota katter? =)

2010-02-02 @ 16:47:08
Postat av: Henrik Jönsson

Kan tycka det där är en smaksak, även fotograferna måste ju få utvecklas. Sen tycker jag inte man ska välja vem som helst som fotograf. Men jag tycker nog man kan ge en "mindre erfaren" en chans också. Ingen är bäst från början :). Sen alla de där snuskgubbarna tycker jag kan hålla sig borta, de förstör för alla andra som faktiskt kämpar för de dom tycker är kul.

2010-02-10 @ 18:06:55
URL: http://iamhenrik.blogg.se/
Postat av: rickard

Hur började du fotta modeller? Om en modell alltid ska välja en erfaren fotograf. Du var oerfaren från början du med, men nu är det stora ord!

2010-02-14 @ 22:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0