Det är skit....

Svar till Jonas som undrade lite hur jag ställer in mina blixtar när jag fotar, samt vad det är för några blixtar jag använder.

Då e svaret är det är skit blixtar, eller kanske inte, har haft dom sen jag började fota modeller och det är snart 4 år sedan. Köpte dom ifrån kaffebrus.com kostade/kostar bara 2999 kr för två blixtar med stativ, paraplyer m.m. Helt ok pris, och dom håller fortfarande.. kankse inte behöver ha värsting blixtar för 5000 kr styck för att skapa bra bilder, eller ?

Såhär ser blixten ut!



Och såhär ställer jag in blixtarna. Den högra blixten om modellen står på styrka 1/2 och den vänsta blixten står på 1/8





Kommentarer
Postat av: Jonas

Tack Robert för att du tog dig tid att svara!



Jag skrattade för mig själv då jag insåg att vi har exakt samma blixtar. Tack igen för alla tips. Du är en duktig fotograf och gör en bra blogg.



/Jonas

Postat av: Tony

Kul att se att man kan få fina bilder trost "dåliga" blixtar. Har själv såna fast nyare modell och tycker då det är extra kul att kolla på dina bilder. Kul att du även börjat visa hur du ställt uppblixtarna på olika bilder!



Men vilka tillbehör kör du med och har du bytt stativen? Har själv problem att få större softbox och Octabox att sitta fast bra på blixt/stativ.

2009-09-06 @ 20:36:19
URL: http://www.tony-rundstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0