Nytt eller begagnat till barnet ??

För mig finns det ingen annan tanke än att köpa nytt till mitt blivande barn.
Fast det kan vara väldigt dyrt så väljer vi att köpa nya saker till "lillen".
Barnvagn 11.000 kr, babyskydd 2500 kr, säng m.m. Ja listan på saker som måste köpas kan göras låång..

Visst kan du tjäna tusenlappar på att köpa begagnat, men jag vill att mitt blivande barn ska få allt nytt, eftersom det är mitt första..Men jag kan förstå vissa som har 3-4 barn och då väljer att köpa begagnade saker till dom, eller att dom får ärva efter varandra..

Hur resonerar du/ni ? Köper ni nytt eller begagnat ?


Vi beställde en Bugaboo Demin 107 -11 Snygg och stilren, klart ungen ska få åka kungligt, haha...

//Robert

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej Robert! Kul att du bloggar lite. När jag och Henrik väntade Aaron köpte vi nästan allt begagnat. Jag tycker inte alls att det är fel att köpa nytt, men jag förstår inte vitsen i att lägga ut så mycket pengar som man aldrig får igen? Begagnatmarknaden är så enorm tack vare den enorma överkonsumtionen iofs. Det enda som vi har köpt nytt åt Aaron är kläder och leksaker.



Vet inte om det kan ha att göra med att vi bor långt ut på landet å ni i stan, vi kanske hade känt oss rå nördiga med vagnen från 2006... men jag hoppas inte det!



Kram på dä!



//Ullis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0