Under 18...

Jag har iaf en policy som säger att jag inte fotar tjejer i underkläder om dom är under 18 år, inte ens med målmans underskrift.. Tycker det känns både fel & konstigt att göra det om dom är under 18. Men att göra mode & fashion bilder på modeller som är under 18 är helt ok, men ändå med målmans underskrift...

Men för ca 3-4 år sedan så blev jag kontaktad av en tjej som ville göra mer sensuella bilder på sig, för att ge bort korten till sin pojkvän.. Vi hade kontakt både över mail & msn.. Och bestämde ett datum då hon skulle komma ner med sin kille till min stuido..

Dom kom ner, och allt verkrade toppen! Plåtningen blev bra och (Vi kallar henne Sofia) Sofia blev jätte nöjd över bilderna..

Tiden gick och sen efter 3-4 mån blev jag kontaktad av Sofias föräldrar, som undrade hur faansiken jag kunde fota en tjej i knappt trosor som var under 18 år. Jag blev helt chockad över att hon var under 18 och fick verkligen förklara för dom hur jag hade uppfattat Sofia m.m.

Efter ett samtal på 1½ timme så förstog dom mig och bad om ursäkt då Sofia hade ljugit om sin ålder till mig, för på Modellbilder.se hade hon skrivit att hon varit 20 år, och det kunde jag visa föräldrarna att hon ljugit om...

Först hade dom hotat med en polisanmälen i början av samtalet, men insåg sen att jag inte hade gjort något fel.. Men Sofia fick en regäl utskällning av både sina föräldrar och mig, samt blev avstängd direkt på modellbilder.se

Så var väldgit försiktig om du misstänker att modellen är under 18, fråga alltid om legitimation. jag hade inte en ens en tanke om att fråga om det, men man lär sig av misstagen!

Och jag tror det finns många tjejer där ute som är mellan 15-18 som vill ha sexiga & sensuella bilder på sig själv för att kunna visa upp. Det ser man ju minst inte om man är unte och surfar då minderåriga knappt står i byxlinningen och tar kort på sig själv...Vad är sammhället eller ungdomarna på väg ? Är det en sådan press på dom idag ?

Jadu, diskutionen kan bli lång....


"Sofia skulle fylla 17 när dessa bilder togs, men ljög om sin ålder. Killen var 22 år iaf, och hade körkort och bil.."

..och hur svårt är det inte och se en tjej samt kvinnars ålder?

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är sådan press på dem idagens samhälle .. inte bara ungdomar utan även i de yngre åldrarna ....

2010-01-31 @ 11:51:39
URL: http://annasaraj.blogg.se/
Postat av: Michelle

Tycker du skriver och informerar om viktiga o bra grejer på bloggen här! Fina bilder hade du också :)

2010-05-16 @ 18:45:15
URL: http://michellebeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0