Besviken...

Måste bara skriva av mig lite nu...

Idag har jag och Johan ifrån Stellakei.com tittat igenom bilderna lite grann och diskuterat lite.. Det är inte så att vi är jätte missnöjda med bilderna, men dom kunnat blivit betydligt mycket mycket bättre, men hur ?

Jag är lite besviken på modellernas poser, ansiktsutryck, miner m.m. Vi har fotar 4, 5 modeller om man räknar in en testplåtning med Danijela som vi hade igår, och det är en handfull bilder som man verkligen känner WOW, faan vad bra, det är det som gör mig besviken, faaaaaan, vad kunde vi gjort bättre ?

Kunnde vi säga mer till modellerna hur dom skulle stå? kunde vi coacha bättre ? Men ändå känner jag att vi hade velat fått mer ut av modellerna, men man skankse inte ska ställa så höga krav då vissa modeller aldrig riktigt plåtat förut, eller iaf inte gjort såhär stort jobb!

Men men....

Vi fick iaf bilder som vi nu kommer jobba med och använda på sidan, och dom som vi fick är riktigt bra! Men jag tror att nästa gång så är det kanske bättre och jobba med två riktigt duktiga modeller som kan leverera 17 av 20 poser, och inte 5 av 20 poser...

Jag ställer nog för högra krav på dom jag jobbar med, och vad kan man begära av modeller som inte gjort så många plåtningar..

Aja, nu har jag iaf skrivit av mig lite om hur jag känner...
Men vill iaf tacka alla modeller och alla personer som var med i fredags, vi hade det otroligt roligt, och det är ju det viktigaste...

Här e lite skojj bilder ifrån plåtningen, hahha..









Kommentarer
Postat av: Sandra

Hm, jag tycker såhär:

Visste ni hur ni ville ha det med poser, miner etc ifrån börja så skulle ni nog sagt till om det? är ju inte lätt för modellerna att veta innan om ni inte sagt något?

Ni kanske skulle gjort lite research med? kollar runt på olika företags bilder och sett vad som verkligen funkar? och visat några poser osv till modellerna.



Och har inte vissa av modellerna posat och plåtats så mycket innan är det säkerligen inte så lätt..



Jag gillar fotografer som beskriver hur dom vill ha det och har en klar bild. men självklart ska modellen försöka ge allt oxå. men ibland behöver man lite push

2009-09-13 @ 18:55:00
URL: http://isoptera.blogg.se/
Postat av: Kaarina

Jag tycker det ser superbra ut!

Använder du blixtarna som du skriver om lite längre ner i din blogg, på dessa foton?

2009-09-17 @ 06:14:50
Postat av: Robban bobban

Jom det stämmer..

2009-09-17 @ 06:21:55
URL: http://robertpetersson.blogg.se/
Postat av: Erick

http://www.kaffebrus.com/gra-275-x-11-meter-681.html

är det möjligtvis den bakgrunden du använder eller vilket kör du på?

2009-09-17 @ 15:27:40
Postat av: ivana

Det är väl ganska viktigt att modellen känner sig trygg med fotografen också så man kan föra en dialog om vad man vill få ut av plåtningen osv. Utan att det sker missförstånd. Eller ja, vad vet jag. Men det känns ju inte som allt misslyckande endast ligger på modellerna, om jag nu ska spekulera. Teamwork!? Var ju inte där så ska väl hålla truten;)Klart mer erfarna modeller har bättre koll på på poser och mer säker tihihi .

2009-09-29 @ 16:36:19
URL: http://orponen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0