Hittade plånbok, ringde och lämnade tillbaka..

Idag när jag åker ifrån stan ut till Hässelby för att titta på ett jobb så ligger det en plåtbok mitt på en 70 väg, jag stannar och sätter på varningsblinkerserna, kliver ut bilen, springer över halva vägen för att hämta plånboken. Hur faana kan en plånbok hamna mitt i vägen? Det fanns ingen gångväg i närheten heller...

Iaf så öpnnar jag plåtnboken efter att jag satt mig i bilen, där i ligger körkort, visakort, 1250 kr i kontakter och massa andra kort och papper. Plånboken visar sig tillhöra en tant som heter Ingamarie och bor i Barkaby. På ett kort i hennes plånbok ifrån Sophia hemmet så stog hennes hem tel nr.. jag ringer dit och frågar om hon tappet en plånbok, Nej svarar hon, är du säker säger jag ? Damen som är född 1933 går och tittat i sin handväska, och dömm av förvåning så finns den inte där, hon vet inte hur hon har tappet den. Börjar kankse bli gammal..

IAf så åker jag med plånboken till hennes hemmahörande adress och lämnar över den, hon blir så glad att hon börjar gråta och ger mig en stor kram, hon ville sen ge mig 500 kr som hittelön, men jag säger nej.. till slut går jag där ifrån med 250 kr som hon tvingat på mig typ....

Tänk själv vad glad man skulle bli om man fick tillbaka sin tappade plånbok med alla pengar i... Känner faktiskt mig rätt stolt över att jag hittade den och lämnade tillbaka den, kändes också roligt att den var en gammal tant som tappat den..

aja, så gick det till....


Det var inte denna plånbok som jag hittade, detta är bara en bild på någon annans...

Kommentarer
Postat av: Phueng

I am so proud of you RObert! You are so nice person!!! Yes this is so true!



Nice and Nice

2009-03-20 @ 21:50:26
Postat av: Världens bästa mamma

Jag är också stolt över dig....puss. Älskar dig...

2009-03-21 @ 03:02:19
Postat av: MiaMaria

Vad gullig du är :)

2009-03-21 @ 11:40:25
Postat av: Sarah...

du är då en pärla.. stolt!!

2009-03-21 @ 13:43:28
URL: http://hannahpannah.blogspot.com
Postat av: Dennis Thern

Bra gjort. Sånt gillar jag!

2009-03-24 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0