Svar till Tony & Marcus..

Fråga 1:

Hur många blixtar klarar du på en laddning av batteriet?

Kör du två blixtar?
Passar på att tacka för dina tips etc som ligger på en nivå som passar mig bra!


Fråga 2:
Jäkla smart lösning =)
Vad är de för spec. på din omvandlare?

SVAR:
Bilbatteriet klara av ca 180-400 blixtar, beroende på vilken styrka man kör blixten på, men jag brukat snitta 300 kanske.. Jag använder bara en blixt när jag e ute...

Omvandlaren måste ha en rak cinuskurva som det heter, annars kan blixterna gå sönder, du hittar en sådan på Clasohlsson för ca 700-1000 kr beroende på....

TIPS!
När du köper en sådan omvandlare så kan du även koppla in den till bilens Cigg-utag, vilket gör om du har möjlighet så kan du ha bilen parkerad nära modellen och där ni ska plåta, då kan du ha bilen igång och fota direkt ifrån omvandlaren som går på bilen, alltså fota hur många/mycket bilder du vill utan att tänka på att bilbatteriet tar slut!


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Hejsan Robert! Jag måste bara fråga ifall du kan länka mig den omvandlare du har? Vore väldigt intressant att pröva på något liknande själv!

2009-07-12 @ 19:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0