Snälla, gör mig smalare, Fuck off...

Vad faaan är det med tjejer idag och utseende fixering? Sorry om jag blir förbannad, men vaaa faaaan. Här plåtar jag söta och snygga tjejer, iaf vissa av dom, och nästan alla vill att jag gör dom smalare & smärtare än vad dom är i verkligheten, varför är det så ?

Faaaan, vad nöjd över den du e istället, och känner du dig inte bekväm med att fota mode, fashion eller om det är underkläder så skit i och fota, för jag kommer faaaaaan inte längre göra modeller smalare än vad dom är, så är det! Då kan jag lika gärna skita i det, eller ta betalt per bild som jag gör modellen smal..

Självklart tar jag in veck och så, men inte göra en modell ifrån stl 38 till 34 typ, fuck off!

Aja, nu har jag sagt vad jag tycker! Vad tycker du ?

OBS!
Denna bild på Jaquline är bara och visa hur många modeller vill ha det, Jaquline är själv imot att manipulera en modell så att hon blir smalare än vad hon är, detta är bara för att visa..


Kommentarer
Postat av: Tony Westman

Håller fullständigt med dig!

2009-07-13 @ 19:13:23
URL: http://www.bildekor.se
Postat av: Anonym

Konstigt att du gett dig in på modellfoto när du verkar ta en stark ståndpunkt mot att "smalretuschera" tjejerna du plåtar.



Men håller dock med dig, idealet är skevt och många tjejer vill gärna se vara stl 34 om inte ännu mindre pga av alla modetidningar etcetera.

2009-07-13 @ 19:55:43
Postat av: Daniel

Vad använder du för version av Photoshop.. ??



Maila gärna svaret till min mail.. så blir jag glad.



Vänligen: Daniel

2009-07-14 @ 01:10:49
Postat av: Kristoffer

Hennes vänstra bröst ser ju dock bara konstigt ut när du dragit ut det sådär men lämnat det högra orört.

2009-07-23 @ 16:26:24
Postat av: Angela

Kan hålla med dig om att det blir lite väll mkt retusch ibland. Och att det är synd att tjejerna vill bli smalare på bild...Bästa är att försöka höja sin självkänsla och bli nöjd med hur man ser oavsett om man har en kamera framför sig eller ej.

Själv har jag dagar jag anser mig snygg, mittimellan och dagar när självkänslan är låg.



Jag har vald att retuschera mina bilder själv (till störts del) då jag blir nöjdast då.

För jag älskar photoshop och jag vet hur jag vill ha bilder på mig själv :)



Kul att du visade upp före efter så dom icke så vana människorna fick se ;)

2009-07-28 @ 00:21:36
URL: http://www.shingela.se
Postat av: Anneli

Skrämmande att ens fotografer går med på att göra sånt! Och riktigt tragiskt att det inte finns några normala människor på bild i tidningar idag så vanliga tjejer kan fatta att de är normala och snygga! Tragiskt att det är så smalfixerat vårt jäkla samhälle!



Och det är inte så jäkla lätt att bara jobba med självkänslan eftersom fotografer och tidningar gör det okej att göra dem smalare så betyder det ju att de inte är accepterade som de är utan ska vara smalare!



Vad vi fotografer borde göra är att använda normala tjejer och få fram dem mer så alla tjejer inser att det är okej att se ut som de gör för det är normalt!! Jag tycker du gör helt rätt i att inte gå med på att göra tjejerna smalare!



Detta gör mig jäkligt irriterad för jag ser hur många tonårstjejer som mår så jäkla dåligt och blir sjuka av detta samhälle! USCH!

2009-08-09 @ 13:52:04
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0