Riktiga Buddha, åker till Koh Samet igen..

Igår kom jag ju hem ifrån Bangkok efter att ha shoppat på Mbk i 5-6 timmar, helt sjukt mycket folk var det. Efter shoppingen så lämnade jag min vän Maja på flygplatsen, för att sedan åka hem till lägenheten i Bangsean.

Igår blev det shopping på MBK, ett stort köpcentrum.
Fick hjälp igår att min taxichafför att köpa 4 st olika Buddha grejer, alla var sådana som man hänger runt halsen, i 18K guld. Dyrt, men otroligt häftigt och jätte roligt och ha sådan!

Efter att jag köpt dom och hade släpt av Maja på flygplatsenn så ville min taxichafför att vi skulle stanna på ett tempel i 10 min, kl var då runt 21. Vi gick in i ett tempel som låg på väg hem till Bangsean. väl inne i templet så fanns det där 2 munkar som kom och mötte oss, dom ville ha mina Buddha som jag hade köpt. Jag gav dom de 4 st, efter 10 min så var allt klart, då hade dom hållit på med mina Buddha och fixat och trixat, vad dom exakt gjort vet jag inte, men nu har iaf mina Buddha mycket tur, och kommer föra med sig, lycka, tur, kärlek m..m en rikigt häftig upplevelse..

Iaf så är det toppen väder här kl 08.30. Och idag ska jag och Jajje tillbaka till Koh Samet, ta det lugnt bara...

Lägger uppp lite bilder, uppdaterar blogg när jag är på Koh Samet igen..


Min Buddha som jag har runt halsen, sååå snygg och stor..


En buddha som man ska ha i bilen, som ger tur, även denna är nu typ "välsignad"



En till Buddha, som ger lycka till alla..


En liten mindra buddha..


Kommentarer
Postat av: maja

fett tung=) min buddha tappa huvet på planet, men pappa limma ihop den

2009-01-03 @ 23:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0